مجله مهد ابزار

به مجله مهد ابزار خوش آمدید

بهترین روش های استفاده از ابزارهای دستی و برقی به منظور کاهش خطر جراحت. در این مقاله روش های خوب و کاربردی را جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی هنگام استفاده از ابزارهای دستی و برقی آموزش می دهیم. با بخش آموزش و ترفند مجله اینترنتی مهد ابزار همراه باشید.

گفته شده است که برای هر شغلی ، ابزار مناسب آن شغل وجود دارد. استفاده از ابزار مناسب مهم است. به عنوان مثال ، بهترین ابزار برای کارهای فنی طولانی ، اهرم است. زیرا اهرم از نیاز به نیروی فیزیکی بیش از حد انسانی جلوگیری می کند. برای گرفتن یا تثبیت یک شیء به جای نگه داشتن آن با دست ، از گیره استفاده کنید. برای جلوگیری از خم شدن مچ دست ، شیء را کج کنید یا بچرخانید نه دستتان را. برای حمل بارهای سنگین از چرخ دستی استفاده کنید. خلاقانه فکر کنید تا کار را به بهترین و در عین حال راحت ترین نحو ممکن انجام دهید. به این ترتیب احتمال آسیب دیدگی را به حداقل می رسانید و استرس کمتری خواهید داشت.

مؤسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی دستورالعمل های بسیاری برای استفاده ی صحیح و مفید از ابزارهای دستی و برقی ارائه داده است.

مچ دستتان را صاف نگه دارید

از خم کردن یا چرخاندن مچ دستتان خودداری کنید. راه حل : ابزار را خم کنید یا بچرخانید ، نه مچ دستتان را. البته انواع مختلفی از ابزارهایی که دسته ی آن ها خم می شوند هم در دسترس هستند. در نظر داشته باشید که حالت دست دادن ، یک حالت خنثی مچ دست می باشد.

هنگام استفاده از ابزارهای سنگین ، از صاف ایستادن خودداری کنید

راه حل: اندازه و وزن ابزار را کاهش دهید. برای جلوگیری از کشیدگی گردن هنگام استفاده از ابزارهای سنگین ، آرنج ها را پایین نگه دارید و کمی خم شوید. از فشار بر بافتهای نرم مانند کف دست یا انگشتان خودداری کنید. ابزارهایی که فشار را بر کف دست ایجاد می کنند می توانند گردش خون و عملکرد عصب را مختل کنند. راه حل: به دنبال ابزارهایی با طراحی خوب با شیارهای انگشتی باشید که مناسب دستتان باشد. ابزارهای کوتاه ممکن است برای بافتهای نرم کمتر استرس زا باشند.

از ابزارهایی که برای استفاده یا نگه داشتن آنها نیاز به نیروی زیاد دارد ، استفاده نکنید

راه حل: برخی از ابزارها با سطحی که چسبندگی دارد ساخته می شوند. این ابزارها معمولاً بهتر از ابزارهایی هستند که از پلاستیک سخت ساخته شده اند.

از ابزارهایی با لبه های تیز و نقاط چسبان استفاده نکنید

راه حل: ابزارهایی را انتخاب کنید که حتی در هنگام پوشیدن دستکش ، انگشتانتان را نبرند یا تحت فشار قرار ندهند. در غیر این صورت از دستکش مقاوم و مناسب استفاده کنید

از ابزارهایی که فقط با انگشت ماشه کار می کنند استفاده نکنید

راه حل: ابزارهایی با سوئیچ های بزرگ را انتخاب کنید که بتوانید با هر چهار انگشت از آن استفاده کنید.

دست هایتان را از گرما و سرمای بیش از حد دور نگه دارید

دمای بیش از حد می تواند بر مهارت دستی تأثیر بگذارد. راه حل: در صورت امکان ، محل کار را تغییر دهید یا دستکش بپوشید.

از ارتعاش و لرزش بیش از حد خودداری کنید

ارتعاش بیش از حد می تواند بر گردش خون تأثیر منفی بگذارد. راه حل: ابزارهایی را انتخاب کنید که ارتعاشات را به کل بدن تقسیم یا محدود می کند.

دستکش مناسب بپوشید

دستکش های تنگ می توانند به دست ها فشار وارد کنند. دستکش های گشاد قدرت گرفتن را کاهش می دهد. به طور کلی ، دستکش روی مهارت و توانایی فنی ، تأثیر می گذارد.

از ابزارهای ایمن که ارتعاش را کنترل و محدود می کنند استفاده کنید

برخی از ابزارهای برقی ارتعاش یا لرزش را فقط به بازو یا پا منتقل می کنند. استفاده مداوم از این ابزارها ممکن است باعث ایجاد بیماری به نام انگشت سفید (پدیده رینود) شود. علائم این بیماری شامل درد در مچ دست و ماهیچه های ساعد ، احساس سوزن سوزن شدن ، بی حسی و سفیدی انگشتان ناشی از محدودیت گردش خون است. در واقع ، ارتعاش ناشی از ابزارهای ضربه ای (به عنوان مثال ابزارهای پرچ کننده) ، آسیاب ، چکش و مته پنوماتیک و اره های زنجیری می تواند کل بدن را تحت تأثیر قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *