مجله مهد ابزار

به مجله مهد ابزار خوش آمدید

نحوه ی مدیریت و پیشگیری از کمردرد برای کارکنان صنعتی. در این مقاله می خواهیم راهکار های کاربردی و در عین حال ساده آموزش دهیم. این راهکار ها شامل اقدامات پیشگیرانه و همچنین راه حل های مناسب برای مدیریت و درمان کمردرد مزمن می باشند.

بر اساس یک مطالعه و گفته ی دکتر Carlos G. Aguirre ، حدود 62 درصد از کارکنان صنعتی از کمردرد رنج می برند. هرچند این نرخ بالا تعجب آور نیست. چرا که کارکنان صنعتی بسیاری کارهایی مثل وزنه برداری ، خم شدن ، چمباتمه زدن و هل دادن و همچنین کشیدن بارهای سنگین را انجام دهند. تکرار این حرکات به ویژه در روز ، باعث فشار بر کمر و منجر به کمردرد می شود. کمردرد ممکن است در بین کارکنان صنعتی شایع باشد و به راحتی قابل درمان است. اما بدون مدیریت مناسب ، می تواند مزمن شود. کمردرد مزمن نه تنها می تواند کیفیت زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد ، بلکه می تواند بر کار او نیز تأثیر بگذارد.

یکی از راهکار های جلوگیری از آسیب به کمر و کمردرد ، تکنیک مناسب بلند کردن اجسام می باشد. بالا بردن بارهای سنگین کمر را تحت فشار قرار داده و ساختارهای موجود در ستون فقرات را فشرده می کند. در صورت انجام نادرست این کار ، احتمالاً دچار کمردرد می شوید. برای جلوگیری از این اتفاق باید نحوه صحیح بلند کردن اجسام سنگین را بیاموزید. مراحل بالا بردن صحیح اجسام سنگین به این صورت است :

1. گسترش پایه ی پشتیبانی برای شروع

باید پشتیبانی گسترده ای داشته باشید. این بدان معناست که پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. هنچنین یک پا را کمی جلوتر از پای دیگر قرار دهید تا تعادل شما بهتر شود و نزدیک به جسم بایستید. به این ترتیب می توانید از کمردرد جلوگیری کنید.

2. بلند کردن اجسام

برای برداشتن و بلند کردن جسم ، اصطلاحاً چمباتمه بزنید. باسن و زانوی خود را خم کرده و پشت خود را صاف نگه دارید. همچنین اطمینان حاصل کنید که شانه های شما مستقیم و سینه شما بیرون باشد. سپس جسم را شیء را خوب بگیرید و آن را نزدیک بدن خود نگه دارید. هنگام ایستادن به آرامی زانوها و باسن خود را صاف کنید. هنگام بلند کردن جسم ، بدن خود را نچرخانید. این باعث افزایش فشار بر پشت می شود.

3. هنگام حمل بار بدن خود را نچرخانید

هنگام حرکت با بار سنگین ، هنگام تغییر جهت ، بدن خود را نچرخانید. در عوض در حالی که پشت خود را صاف نگه داشته اید ، جهت را پای خود هدایت کنید.

4. پایین گذاشتن جسم

هنگام پایین آوردن جسم ، بدن خود را خم نکنید. در عوض ، از ناحیه لگن و زانو خم شوید و جسم را به آرامی روی زمین بگذارید.

تا به ایجا راهکارهایی را برای پیشگیری از کمردرد ناشی از بلندکردن اجسام سنگین بیان کردیم. اما این همه ی راهکارها نبود. پس پیشنهاد میکنیم حتماً منتظر بخش دوم این مقاله در مجله اینترنتی مهد ابزار باشید. برای مشاهده ی دیگر ترفند ها و آموزش های ابزار می توانید از بخش آموزش و ترفند مجله اینترنتی مهد ابزار استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *