مجله مهد ابزار

به مجله مهد ابزار خوش آمدید

دستگاه فاضلاب باز کن چیست و چگونه کار می کند ؟ ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که لوله فاضلاب ساختمانتان دچار گرفتگی شده باشد. به این ترتیب مجبور می شوید گرفتگی آن را رفع کنید. اما چگونه و با چه ابزاری گرفتگی لوله فاضلاب را رفع می‌کنید؟

برای این کار می‌توانید از مایع لوله بازکنی ، اسید لوله بازکنی ، پودر لوله بازکنی ، فنر لوله بازکنی ، لوله بازکن خانگی ، لوله بازکن شیمیایی ، لوله بازکن اسیدی و دستگاه فاضلاب باز کن استفاده کرد. هر یک از این مواد برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب کاربرد دارند. اما اگر گرفتگی شدید باشد این مواد کارساز نخواهند بود. مواد و اسیدهای لوله بازکنی برای رفع گرفتگی‌ های ضعیف مناسب است. گرفتگی‌ هایی که علت آنها مواد زائد ، مواد خوراکی ، مو ، چربی و آشغال باشد.

اما اگر علت گرفتگی خاک یا رسوبات فاضلاب باشد که با گذشت زمان بسیار سخت شده‌اند ، دیگر با این اسیدها نمی‌توان اقدام به رفع گرفتگی لوله کرد. در این حالت باید از لوله بازکن‌ های سخت استفاده کرد. لوله بازکن سخت یعنی ابزارهای لوله بازکنی که گرفتگی‌ های سخت لوله فاضلاب را باز می‌کنند.

دستگاه فاضلاب باز کن

قبل از آن که این دستگاه ساخته شود ، شرکتهای لوله بازکنی و دیگر افراد برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب از فنر لوله بازکنی به همراه دریل استفاده می‌کردند. یعنی فنر لوله بازکنی را به سر دریل بسته و اقدام به باز کردن گرفتگی لوله می‌نمودند. مشکل این کار در این بود که سرعت دریل زیاد بود و فنر نیز حفاظی نداشت. با حرکت سریع دریل ، فنر به سرعت دوران می‌کرد و به اطراف برخود می‌کرد. اما با ساخت این دستگاه  این مشکل حل شد. این دستگاه به راحتی و بدون خطر گرفتگی لوله فاضلاب را باز می‌کند.

فواید دستگاه فاضلاب باز کن

دستگاه فاضلاب باز کن (Pipe Dredging Machine) ابزاری مناسب برای باز کردن گرفتگی‌های سخت لوله فاضلاب است. این دستگاه با ساختار مناسب خود ، کار لوله بازکنی را بسیار آسان کرده است. این دستگاه به صورت کلی از موتور و فنر تشکیل شده است. موتور نیروی محرکه لوله بازکنی را تأمین می‌کند و فنر نیروی بازکننده لوله بازکنی را بر گرفتگی‌ ها وارد می‌کند. علت استفاده از فنر در این دستگاه ، انعطاف‌ پذیر بودن آن است.

روش کار دستگاه فاضلاب باز کن

برای شروع لوله بازکنی با دستگاه ، ابتدا باید دستگاه فاضلاب باز کن را به برق متصل کرد. سپس سرفنر مورد نظر را به دستگاه وصل می‌کنیم. سپس فنر این دستگاه را به آرامی از محفظه مخصوص فنر که روی دستگاه قرار گرفته است خارج کرده و وارد لوله فاضلابی که دچار گرفتگی شده است می‌کنیم. آنقدر فنر را داخل لوله فاضلاب وارد می‌کنیم که سر فنر دستگاه لوله بازکنی به محل گرفتگی لوله فاضلاب برسد.

سپس کلید روشن با درواقع ON دستگاه را فشار می‌دهید تا موتور دستگاه فاضلاب باز کن شروع به حرکت کند. حالا فنر دستگاه لوله بازکنی گرفتگی‌ های درون لوله را باز می‌کند. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که با دقت و آرامش فنر دستگاه را به داخل لوله فاضلاب فشار دهید. علت این کار این است که فنر بیشتر وارد لوله فاضلاب شود و تمام گرفتگی آن را از بین ببرد.

همچنین می‌توان از کلید چپ‌گرد و راست‌گرد جهت تاثیر بیشتر این دستگاه استفاده کرد. بعد از باز شدن لوله توسط این دستگاه ، باید فنر دستگاه را از داخل لوله خارج کرد و در محل مخصوص روی دستگاه جمع کرد. پس خارج شدن فنر از لوله فاضلاب باید مقداری آب داخل لوله ریخته شود تا مواد زائد داخل لوله به داخل چاه هدایت شوند و دوباره باعث ایجاد گرفتگی نشوند.

برای خرید دستگاه فاضلاب باز کن می توانید به وبسایت مهد ابزار مرجعه کنید. برای مشاهده ی دیگر ترفند ها و آموزش های ابزار می توانید از بخش آموزش و ترفند مجله اینترنتی مهد ابزار استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *