مجله مهد ابزار

به مجله مهد ابزار خوش آمدید

انبر قفلی نوعی انبر است که می‌توان فاصله ی بین دو فک آن را با استفاده از پیچ استوانه‌ای که در انتهای آن قرار دارد ، تغییر داد و سپس آن را قفل کرد. کاربرد معمول این انبر ، گرفتن قطعات و باز کردن پیچ‌ هایی است که سر آن‌ ها خراب شده‌ است. همچنین برای نگه داشتن ابزارآلاتی که نیاز به بستن یا باز کردن آن‌ ها از دو جهت می‌باشند ، مورد استفاده قرار می گیرد.

 انواع انبر قفلی

این ابزار دارای انواع مختلفی است که برحسب نوع کاربرد ، تقسیم‌ بندی می شود. اکثر افراد تصور می‌کنند که فقط یک نوع انبر در بازار وجود دارد. اما خوب است بدانید که آن‌ها انواع مختلفی دارند که برحسب نیاز و کاربرد می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

نکات مهم در هنگام خرید

در هنگام خرید انبر قفلی به نکاتی باید توجه شود که مهم‌ترین آن توجه به شیار (Grip) موجود در فک آن است. این شیارها نشان دهنده کیفیت انبر است. انبرقفلی دارای یک پیچ در پایین دسته خود است که برای بستن فک‌های انبر به کار می‌روند. در هنگام خرید به کیفیت فنر انبر باید توجه شود. انبر قفلی‌ هایی که دارای دسته پهن‌ تر و یا سیلیکونی هستند ، خوش‌ دست‌ تر بوده و کار با آن‌ها آسان‌ تر است.

اکثر انبر قفلی‌ های موجود در بازار به رنگ استیل بوده اما انواع رنگی آن نیز ممکن است در دسترس باشند. بهتر است قبل از خرید ، فک‌ های انبر را چند بار باز و بسته کنید تا از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید. نکته آخر اینکه در هنگام کار با انبر قفلی مواظب دستان خود باشید.

انبر قفلی مهره گیر

این ابزار جهت باز کردن و بستن پیچ و مهره‌ های سر شش گوش به کار می‌رود. به این ترتیب که سطوح فک‌ های این انبر بر روی سه وجه از کلگی پیچ‌ها یا مهره‌ها قفل می‌شود. همچنین قادر است بدون اینکه فک‌ ها هیچ گونه لغزش یا چرخشی داشته باشند ، پیچ یا مهره را باز کند یا ببندد. قسمت انتهای فک‌ های این قابلیت برش سیم‌ های فولادی با قطر حداکثر ۶ میلی‌ متر را نیز دارا هستند. فک‌ ها از جنس فولاد ابزاری و به روش آهنگری (فورج) تولید و کاملاً سخت‌کاری می‌ شوند. این نوع انبر از مکانیزم قفل مناسب جهت اعمال فشارهای بالا برای گرفتن قطعات برخوردار هستند. تمام قطعات دارای پوشش نیکل هستند.

برای خرید انواع انبر می توانید به وبسایت مهد ابزار مرجعه کنید. برای مشاهده ی دیگر ترفند ها و آموزش های ابزار می توانید از بخش آموزش و ترفند مجله اینترنتی مهد ابزار استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *