مجله مهد ابزار

به مجله مهد ابزار خوش آمدید

پیستوله ی رنگ پاش (Spray Nozzle) یک تکنیک فوق العاده نوین و کاربردی برای رنگ پاشی انواع محیط است. این دستگاه یک اسپری در یک پوشش معمولا پلاستیکی یا فلزی است که مقداری هوا درون خود ذخیره می کند. شایع ترین عملکرد پیستوله های برقی ، ذخیره هوا در مخزن خود و تبدیل آن به ذرات پودر شده و  سپس ذرات رنگی می باشد.

یکی از انواع پیستوله های رنگ پاش ، برقی-بادی می باشد. عملکرد پیستوله ی رنگ پاش برقی- بادی بدین صورت است که با استفاده از یک تفنگ رنگ پاش ، هوا به صورت فشار قوی ، از پیستوله خارج می شود. معمولاً یک رنگ پاش بادی دارای متعلقاتی همچون ، کمپرسور هوا ، نازل و ظرف می باشد.

انواع نازل و اسپری :

با توجه به طیف گسترده ای از اشکال و اندازه نازل ها ، باید در هنگام خرید یک رنگ پاش به این متعلقات پیستوله توجه لازم را داشته باشید. سه نوع رایج ترین این نازل ها ، خرطومی شکل ، خرطومی تو خالی و جریان صاف است. انواع مختلفی از پیستوله ی رنگ پاش ها موجود است. هر کدام فواید و نقاط ضعفی دارند و هر رنگ پاش و هر روش برای نوع خاصی از پروژه ها مناسب تر از آن های دیگر است.

سه نوع از رنگ پاش ها عبارتند از :

پیستوله ی رنگ پاش انواع مختلفی دارد و برای خرید پیستوله ابتدا باید بدانید چه مدل پیستوله هایی در بازار موجود هست و کارایی هر یک چیست. آن ها بر اساس نوع سیستم رنگ رسانی به سه دسته تقسیم می‌شوند :

در سیستم رنگ رسانی ثقلی ، کاسه یا ظرف رنگ روی پیستوله ی رنگ پاش قرار گرفته است. رنگ در اثر نیروی جاذبه زمین به عبارتی نیروی وزن خود توأم با نیروی مکش هوای فشرده به کلاهک هدایت و پخش می‌شود. این سیستم نسبت به سیستم سیفونی نیاز به هوای فشرده کمتری دارد. در نتیجه ضایعات رنگ کمتری هم در این سیستم وجود دارد منبع در این سیستم با زاویه ۴۵ درجه نصب شده تا بتوان آن را برای سطوح عمودی و افقی به کار برد. معمولا از این پیستوله برای رنگ کاری چوب و خودرو استفاده می شود.

لوازم جانبی متداول رنگ پاش ها

لوازم جانبی متعدّدی وجود دارد که شما می توانید خریداری کنید و همراه با پیستوله ی رنگ پاش تان استفاده کنید که رنگ زدنتان را مؤثرتر کنند. این لوازم جانبی همچنین می تواند کمک کنند که طول عمر رنگ پاش تان بیشتر شود.

اگر می خواهید فضاهایی را رنگ کنید که به راحتی قابل دسترس نیستند، یک میله ی افزایش طول ابزاری کارآمد خواهد بود. استفاده از این میله ها راهی عالی برای رنگ زدن سقف ها می باشد. همچنین باعث می شوند کمترین آسیب به کمر و پشتتان وارد شود.

استفاده از فیلتر ، آشغال ها و اجسام ریز را از رنگ تان جدا می کند و به آن ظاهری صاف می دهد و از مسدود شدن مسیر رنگ جلوگیری می کند.

داشتن لوازم ایمنی یا محافظتی مناسب ، از مسائل مهم در زمان کار با یک رنگ پاش است. لباس محافظتی ، عینک و یک ماسک مناسب کافی هستند.

این لوازم جانبی الگوهای اسپری متفاوتی نسبت به آنچه پیستوله رنگ پاش ها به طور معمول دارند را ایجاد می کنند. همچنین برای کار با رنگ های با غلظت کمتر هم خوب هستند. سری ها را می توان هم در پروژه های داخل و هم خارج از خانه استفاده کرد.

نتیجه گیری

اگر به دنبال راهی هستید که سرعت رنگ زدنتان را به مقدار زیادی افزایش دهید، پیستوله ی رنگ پاش یک سرمایه گذاری بسیار عالی می باشد. برای خرید انواع پیستوله های رنگ پاش می توانید به وبسایت مهد ابزار مرجعه کنید. برای مشاهده ی دیگر ترفند ها و آموزش های ابزار می توانید از بخش آموزش و ترفند مجله اینترنتی مهد ابزار استفاده کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *