مجله مهد ابزار

به مجله مهد ابزار خوش آمدید

در کارگاه های ساختمانی و عمرانی برای متصل کردن هر نوع قطعه ای به سطوح بتنی از انواع تفنگ میخکوب (Nail Gun) و میخ و چاشنی استفاده می شود. این تفنگ برای پرتاب میخ استفاده می شود که به وسیله چاشنی کار می کند و از چاشنی برای پرتاب میخ استفاده می کند. به برق و هوا نیاز ندارد و همه جا امکان استفاده دارد و حتی میخ های ضخیم را هم می تواند پرتاب کند.

تفنگ میخکوب هیلتی مدل DX460 MX72

 

انرژی لازم تفنگ میخکوب از طریق کارتریج گاز قابل اشتعال تأمین می شود که یک باتری ، نیروی الکتریکی برای اشتعال را فراهم می کند. نیروی حاصل از احتراق میخ را پرتاب می کند و در سطوح بتنی و فلزی فرو می رود.

کاربردهای تفنگ میخکوب و میخ و چاشنی:

در اجرای سقف های عرشه فولادی این نکته مهم است که همزمان و یا بلافاصله بعد از چیدمان ورق های فلزی،این ورق ها با فاصله حداکثر ۴۵ سانتی به مقاطع فولادی و سایر قسمت های تکیه گاهی میخ شوند.

 

اگر یک دستگاه تفنگ میخکوب دارید، نکات زیر را برای نگهداری بهتر و طول عمر بیش تر دستگاه رعایت کنید :

باید قطعات دستگاه تمیز شوند و یا در صورت لزوم تعویض شوند. برای این کار با انگشت دست ، اهرم گلن گدن را کمی بالا نگه دارید و آزاد کنید. کله گی تفنگ میخکوب را در جهت پادساعتگرد بچرخانید تا قسمت جلویی دستگاه باز شود. قطعات داخلی مانند ضربه گیر،پیستون گاه،هادی میخ و… را خارج کنید. در صورت نیاز به تعویض آن ها را تعویض کنید. در غیر اینصورت با استفاده از فرچه و دستمالی که در جعبه تفنگ میخکوب هست ، آن ها را تمیز کنید.

برای اینکه راحت تر تمیز شوند می توانید از اسپری های تمیز کننده درون بسته استفاده کنید. برای راحت تر تمیز شدن هیچ وقت از بنزین ، روغن گیربکس و امثال آن استفاده نکنید. بعد از اینکه قطعات را تمیز کردید با دستمال داخل کیف خشک کنید.

سایز تفنگ میخکوب و موارد استفاده

تفنگ میخکوب کوچک برای انجام کارهایی کوچک و سبک مثل کار با چوب و نجاری‌های سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلاً اگر کسی در حال تعمیر یک صندلی یا نصب کردن یک تاج بر روی آن باشد باید برای کوبیدن میخ‌ها از یک تفنگ میخکوب کوچک استفاده کند.

تفنگ میخکوب بزرگ برای کارهای فنی و تکنیکی و در کل کارهای بزرگ‌تری مثل نصب قطعات سقف کاذب استفاده می‌شود. روشن است که تهیه تفنگ میخکوب‌های بزرگ‌تر نسبت به مدل‌های کوچک‌تر هزینه بیشتری می‌طلبد. اما در عوض این نوع میخکوب‌ها به کاربران این اجازه را هم می‌دهند که با خرید لوازم یدکی مناسب ، طول عمر و کاربرد این ابزارآلات را توسعه دهند. با این اوصاف واضح است که تفنگ میخکوب بزرگ‌تر برای کسانی مناسب‌تر است که به طور مداوم از این وسیله استفاده می‌کنند.

وزن مناسب

یکی از پارامترهای مهم در انتخاب تفنگ میخکوب وزن آن است. اگر میخکوب وزن زیادی داشته باشد ممکن است که در حین

استفاده تعادل کاربر را بر هم ریخته و جابه‌جایی ابزار را نیز برای او سخت کند.

قدرت دستگاه

میخکوب هم مثل بسیاری از ابزار دیگر با قدرت‌ها و توان‌های متفاوتی تولید می‌شود و کاربر باید قدرت آن را بسته به نوع کار انتخاب کند. عموماً میخکوب‌های بزرگ‌تر قدرت بیشتری هم دارند، با این حال بهتر است که کاربر برای اطلاع از قدرت تفنگ ، دفترچه راهنما یا اطلاعات موجود بر روی بسته بندی آن را مطالعه کند.

لوازم جانبی

هر تفنگ میخکوب در بسته بندی خود تجهیزات جانبی دارد که به سهولت استفاده کاربر از این وسیله کمک شایانی می‌کند. این تجهیزات عبارتند از:

پشتیبانی از انواع میخ

تفنگ میخکوب مناسب ، میخکوبی است که قابلیت پشتیبانی از انواع مختلف میخ‌ پرچ واشر دار را هم داشته باشد. میخکوبی که فاقد این قابلیت باشد را نمی‌توان یک ابزار مناسب و همراه دانست. چراکه ممکن است در شرایط خاصی با عدم پشتیبانی از میخ مورد نظر، کار کاربر را لنگ بگذارد.

کاربردهای خاص

اگر کاربر بخواهد از تفنگ میخکوب برای کوبیدن میخ در چیزهایی مثل بتن یا فولاد استفاده کند، باید در هنگام خرید دقت کند که میخکوب مورد نظرش قابلیت استفاده برای موارد ذکر شده را هم داشته باشد.

میخکوب دست دوم

بسیاری از کسانی که قصد خرید تفنگ میخکوب را دارند، حاضرند با خرید یک ابزار دست دوم مبلغ پایین‌تری را برای آن بپردازند. دریغ از اینکه اگر اطلاعات فنی خوبی نداشته باشند ممکن است در این معامله ضرر کنند و با خرید یک تفنگ میخکوب کهنه و بی کیفیت مجبور به پرداخت هزینه مجدد و خرید یک میخکوب دیگر بشوند. بنابراین اگر کسی قصد خرید تفنگ میخکوب دست دوم را دارد باید حتماً ابزار مورد نظرش را از لحاظ سلامت و کیفیت کار بررسی کند که مبادا در آینده دچار مشکل بشود.

به علاوه لازم به ذکر است که با خرید میخکوب نو می‌توان از ابزار جانبی موجود در بسته بندی آن نیز استفاده کرد. مواردی که به احتمال زیاد با خرید یک ابزار دست دوم به دست نخواهند آمد. برای خرید انواع تفنگ میخکوب می توانید به وبسایت فروشگاه مهد ابزار مرجعه کنید. برای مشاهده ی دیگر ترفند ها و آموزش های ابزار می توانید از بخش آموزش و ترفند مجله اینترنتی مهد ابزار استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *