مجله مهد ابزار

به مجله مهد ابزار خوش آمدید

میخکوب و منگنه کوب بادی نسبت به ابزارهای شارژی یا برقی ، ساختار ساده تری دارند و در نتیجه کار با آنها راحت است. ابزارهای بادی یا پنوماتیک برای خط تولید یا صنعت مونتاژ کاربرد دارند. همچنین استهلاک آنها در مدت طولانی تری صورت می گیرد. با وجود تمامی این مزایا ، محدودیت در حمل و نقل یکی از نقایص آنها می باشد.

استفاده از ابزارهای بادی مقرون به صرفه است. این ابزارها بسیار متنوع است بطوری که ذکر نام آنها شاید خسته کننده باشد. این ابزارها پرقدرت و کم هزینه می باشند که در صنایع و کارگاه های تولیدی مورد استفاده قرار می گیرند. ابزارهای پنوماتیک میخکوب و منگنه کوب بادی نیز یکی از زیر مجموعه های ابزارهای بادی محسوب می شوند. خود آن ها نیز به چندین نوع تقسیم بندی می شوند.

منگنه کوب بادی ماکیتا مدل AT1225BZ

نحوه عملکرد میخکوب و منگنه کوب بادی

میخکوب و منگنه کوب بادی بواسطه هوای فشرده تغذیه می شوند که این هوای فشرد در اثر تراکم ، حاوی قطرات آب می شود. بنابراین لازم است از واحد مراقبت و فیلترهای مخصوص سر راه ورودی هوا استفاده کرد. قطعات داخلی میخکوب و منگنه کوب بادی در هنگام شلیک ، فشار و اصطلکاک زیاد را متحمل می شود. یکی از نکات مهمی که به کاربران ابزارهای پنوماتیک میخکوب و منگنه کوب بادی توصیه می شود استفاده از ۱۰ یا ۲۰ قطره روغن موتور در طی روز می باشد. باید در ورودی هوای فشرده ابزار ریخته شود تا عمر و راندمان دستگاه افزایش یابد.

 

البته باید توجه داشت که در این کار زیاده روی نشود. زیرا موجب نشت روغن در زمان شلیک و میخکوب کردن می شود. ابزارهایپنوماتیک میخکوب و منگنه کوب بادی به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد :

انواع میخ هایی که در ابزارهای پنوماتیک میخکوب استفاده می شوند :

تفاوت سه نوع میخ اسکا و تیپو و تی، در ابعاد و سایز است. در اسکا، طول سر ۹/۱ میلیمتر و در تی پو طول سر ۷/۲ میلیمتر و در تی ۵/۵ میلیمتر می باشد. تفاوت دیگر میخ در ضخامت و استحکام اتصالات مفتول ساق است که براساس ترتیب نام ها ، ضخامت آنها نیز زیادتر می شود.

انواع منگنه هایی که در ابزارهای میخکوب و منگنه کوب بادی استفاده می‎شوند :

کاربرد ابزارهای پنوماتیک – میخکوب و منگنه کوب بادی

بخش های مختلف دستگاه منگنه زن :

انواع دستگاه منگنه زن ( مگنه کوب ) :

منگنه زن دستی ( منگنه کوب دستی ) :

در این نوع مدل تمامی کارها با فیزیک بدنی انجام می شود. منگنه کوب دستی به خاطر قدرت تقریبا محدودی که یک فنر دارد، اصولاً در موارد زیر (حداکثر با سوزن به طول ۶ میلی متر) کاربرد دارد:

منگنه زن بادی یا پنوماتیک

منگنه کوب بادی رونیکس مدل RA-8016

این مدل دستگاه با فشار هوا کار میکند و منگنه کردن از طریق اهرمی که در زیر انگشت تعبیه شده است انجام می شود. با در نظر گرفتن قدرت، منگنه کوب های بادی در میان منگنه زن های دیگر، قوی تر است. چون توانایی فرو کردن سوزن به طول بیش از ۸ میلی متر در چوب نرم را دارا می باشد. قدرت این نوع منگنه زن از هوای فشرده تامین می شود؛ درواقع هوا به وسیلۀ شیلنگ خاص (شلنگ تلفنی)، از کمپرسور به دستگاه منگنه زن انتقال می یابد.

بست های مخصوصی در انتها و ابتدای شیلنگ موجود است که یکی از آن ها به کمپرسور و دیگری به انتهای دستگاه منگنه زن وصل می شود. توانایی استفاده از منگنه های بلند، قابلیتی ایجاد کرده است که هنگام ساختن لوازمی که چسب نمی خورند ( مثل پالت های چوبی، لمبه کوبی سقف، جعبه بسته بندی تجهیزات، دیوارکوبی های چوبی، پارکت کف و رویه کوبی مبل) که از آن ها استفاده شود.

منگنه زن برقی

این نوع دستگاه با استفاده از جریان الکتریسیته کار می کند. منگنه زن برقی از لحاظ قدرت شبیه نوع دستی است با این تفاوت که با برق کار می کند. از منگنه زن برقی برای اتصال قطعاتی که زیر کار هستند و هیچ دیدی ندارند استفاده می شود. همچنین جهت جلوگیری از خارج شدن قطعات اتصال از محل خود به کار می رود.

برای خرید انواع منگنه کوب بادی می توانید به وبسایت فروشگاه مهد ابزار مرجعه کنید. برای مشاهده ی دیگر ترفند ها و آموزش های ابزار می توانید از بخش آموزش و ترفند مجله اینترنتی مهد ابزار استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *