مجله مهد ابزار

به مجله مهد ابزار خوش آمدید

بلوور یا بلوئر دستگاهی دمنده است که برای انتقال گاز و هوا از طریق استفاده می گردد. بلوئر ها دارای انواع مختلفی هستند ، از جمله :

بلوور صنعتی رونیکس مدل 1206

بلوور ها در مدل های تک مرحله ای و چند مرحله تولید می شوند. با توجه به این توضیحات ، انواع بلوئر را به طور کلی می توانیم به دسته های زیر دسته بندی کنیم :

بلوور روتس ( Roots Lab Blower )

بلوئر (دمنده) و وکیوم (مکش) مهمترین مزیت این مدل است. پمپ روتس را میتوان هم به صورت بلوئر و هم به صورت وکیم استفاده کرد. این پمپ با توان چندین متر مکعب تا چند صد متر مکعب ساخته و تولید می شود. اختلاف دیگر پمپ روتس طیف وسیع آنها در حجم هوا دهی آن می باشد.

بلوور ساید چنل (Side Channel Blower)

این بلوئر نیز عمل دمندگی و مکش را انجام می دهد. مکانیزم این پمپ به این صورت است که با ایجاد توربولانس و عمل گردابی ، دمندگی را انجام می دهد. این مدل نیز با توان های مختلف تولید می شود. پمپ های ساید چنل برای ایجاد وکیوم در یک مرحله ای به ۵۰۰ میلی بار و در دو مرحله ای به ۲۰۰ میلی بار می رسد. این پمپ بیشتر برای هوادهی های کم عمق ، کم فشار و سیستم های بادی مورد استفاده قرار می گیرد.

فن بلوور (Fan Blower)

فن بلوئر یک دمنده است و عمل دمندگی را انجام می دهد. به طور کلی فن به دستگاهی گفته می شود که هوا یا هر نوع سیالی را از خود عبور می دهد. این فن ها توسط موتورهای الکتریکی کار می کنند. فن ها بر خلاف کمپرسورها ، جریان هوا با حجم بالا ولی با فشار بسیار پایینی تولید می کنند.

اسکرو بلوور (Screw Blower)

اسکرو هم دمنده و هم مکنده است. این نوع از بلوئر ها برای هوای فشرده با فشار خیلی بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

بلوور باد کرون مدل CT17010

برای خرید انواع بلوور یا بلوئر می توانید به وبسایت فروشگاه مهد ابزار مرجعه کنید. برای مشاهده ی دیگر ترفند ها و آموزش های ابزار می توانید از بخش آموزش و ترفند مجله اینترنتی مهد ابزار استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *