مجله مهد ابزار

به مجله مهد ابزار خوش آمدید

از جمله ابزار آلات برشی می‌توان به سنگ ‌های برش و سایش اشاره کرد که یکی از پر استفاده ترین وسایل در میان آن‌ها مینی فرز است. این ابزار تفاوت چندانی با فرز ندارد و مهم‌ترین تفاوت آن ها در اندازه، قدرت و کاربرد آن‌ها می باشد.

همان‌طور که از اسمشان پیداست ، مینی فرزها دارای سایز کوچکی هستند و برای کارهای ظریف مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما مشخصات یک مینی فرز خوب چیست ؟

مشخصات یک مینی فرز خوب

موتور

برای اینکه دستگاه شما در شرایط کاری پر فشار، کاربردهای صنعتی و استفاده‌های مداوم با مشکل مواجه نشود یا به اصطلاح کم نیاورد ، باید دارای موتور قوی و قدرتمند با توان خروجی بالا باشد.

گیربکس

مجهز بودن دستگاه مینی فرز به گیربکس صنعتی باعث افزایش کارایی و طول عمر دستگاه در شرایط کاری متفاوت می‌شود.

جنس قطعات

برای اینکه بتوانید سالیان سال از مینی فرزی که می‌خرید استفاده کنید و در حین کار هم دچار مشکل نشوید ، باید در حین خرید به نکاتی توجه داشته باشید. دستگاهی را انتخاب کنید که دنده‌ها، بلبرینگ، شفت و بقیه قسمت‌های آن از بهترین مواد اولیه و با کیفیت بالا ساخته شده باشند.

انواع فرز و ویژگی های آن ها

سنگ فرز از لحاظ اندازه و کاربرد به ۳ دسته تقسیم می شود:

مینی فرز

مینی فرز 1100 وات محک مدل AG-115/VK

این نوع مینی فرز برای مصارف خانگی و نیمه صنعتی طراحی شده است. این دسته از سنگ فرزها کم حجم و سبک می باشند. سنگ مصرفی در این گروه دارای قطر ۱۱۵ میلی متری بوده و در بازار زیاد یافت می شوند. وزن این نوع از سنگ فرزها حتی به نیمی از وزن سنگ فرزهای بزرگ نمی رسد. اما با وجود توان پایین در نظر گرفته شده برای این گروه،میزان چرخش سنگ تا ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه می رسد.

مینی دسته بلند

مینی فرز دسته بلند کنزاکس مدل KAG-1140

مدل های دسته بلند به واسطه طراحی بدنه به مینی دسته بلند شهرت یافته اند. علاوه بر بدنه کشیده تر ، وزن و توان آن ها نسبت به گروه مینی فرزها کمی بیش تر می باشد. این مدل ها برای مصارف خانگی و نیمه صنعتی طراحی شده اند. به طور معمول در مینی دسته بلند از سنگ با قطر ۱۱۵ میلی متر استفاده می شود. اما در مدل های برندهای مختلف می توان قابلیت استفاده از سنگ های ۱۲۵ و۱۳۵ میلی متر را مشاهده کرد.

توان تولیدی مینی دسته بلند در مقایسه با مینی فرزها کمی بیش تر است. اما میزان دور را تا ۹۰۰۰ دور در دقیقه نگاه داشته اند تا کار با این دستگاه آسان شود.

سنگ فرز بزرگ

سنگ فرزهای بزرگ کاربرد زیادی در صنعت داشته و از توان بالایی برخوردارند. این توان بالا با استفاده از موتور (آرمیچر و بالشتک) قوی تر ایجاد شده که در نهایت منجر به سنگین تر شدن دستگاه شده است. به صورتی که سنگ فرزهای بزرگ تا بیش از دو برابر مینی فرزها وزن دارند. این گروه شامل دو زیر گروه اصلی است که در وزن مشابه بوده ،اما در میزان دور دستگاه و قطر سنگ مصرفی،متفاوت می باشد. فرز آهنگری و فرز سنگبری

فرز آهنگری

سنگ فرز آهنگری با میزان چرخش ۸۰۰۰_۸۵۰۰ دور در دقیقه در حالت آزاد و قطر سنگ ۱۸۰ میلی متری شناخته می شود.

فرز سنگبری

این گروه از فرز مخصوص برش سنگ،گرانیت و… است و در ساختمان سازی بسیار پر کاربرد است. از مشخصه های اصلی این گروه،قطر سنگ برابر با ۲۳۰ میلی متر و میزان نهایی چرخش در حدود ۶۰۰۰ و ۶۵۰۰ دور در دقیقه می باشد.

مینی فرز همه کاره درمل مدل DMS20-3/4

برای خرید انواع مینی فرز می توانید به وبسایت فروشگاه مهد ابزار مرجعه کنید. برای مشاهده ی دیگر ترفند ها و آموزش های ابزار می توانید از بخش آموزش و ترفند مجله اینترنتی مهد ابزار استفاده کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *