مجله مهد ابزار

به مجله مهد ابزار خوش آمدید

آشنایی با انواع اره و کاربرد آن ها. به طور کلی اره ابزاری است که دارای انواع تیغه برای برش چوب و سایر مصالح می باشد. اره ها با انواع اسم و کاربرد قابل استفاده می باشند ، از جمله :

اره دستی

از اره دستی برای بریدن چوب استفاده می شوند. اگر برش در طول چوب و در یک خط مستقیم باشد ، به آن اره شکاف زن نیز می گویند. اگر برش در عرض چوب باشد ، به آن اره قطع کن نیز گفته می شود. دندانه های اره ها متفاوت می باشند. اگر از نوع شکاف زن باشد به شکل نوک تیز می باشد. اگر اره قطع کن باشد ، دندانه ها به شکل متوازی الاضلاع می باشند.

کمان اره –  اره کمانی

یکی از انواع اره آهن بر می باشد که یک تیغه باریک و یک کلاف فلزی دارد. این مدل برای برش لوله،آهن،پروفیل و یا صفحات پلاستیکی،پلکسی گلاس کاربرد دارد. در نجاری نیز برای برش صفحات فشرده و نازک کاربرد دارد. تیغ اره های آهن برمعمولا زود کند می شوند ، در نتیجه قابلیت تعویض دارند. به طور کلی کمان اره ها دقت و قابلیت کنترل بالایی دارند. ولی سرعت برش و طول برش کمی دارند.

اره مویی

اره مویی یکی دیگر از انواع اره می باشد. این مدل نوعی اره برای برش های ظریف کاری و منحنی ها و بریدن تخته سه لایی ها می باشد. این مدل اره در دو نوع دستی و برقی موجود می باشد. اره مویی به شکل یک کمان می باشد که یک تیغه را نگهداری می کند. مدل دستی ظرفیت برش محدودتری نسبت به نوع برقی دارد و برای بریدن چوب،پلکسی گلاس با ضخامت کم و… استفاده می شود. اره مویی برقی توانایی برش با ضخامت بالاتری دارد. هم چنین نیاز به فعالیت بدنی کم تری دارد و در منبت کاری از آن استفاده می کنند.

اره برقی – اره موتوری یا اره زنجیری

اره زنجیری بنزینی رونیکس مدل 4647

اره برقی – اره موتوری یا اره زنجیری (Chainsaw) نام نوعی اره است که با استفاده از الکتریسیته ، با نیروی هیدرولیک و یا اغلب توسط یک موتور دو زمانه کار می‌کند. از این وسیله جهت بریدن یا هرس درختان و یا تهیه هیزم استفاده می‌شود. به عبارتی دیگر این مدل اره وسیله ای است مخصوص باغبانان.

اره گرد نجاری

اره گرد بر نجاری کرون مدل CT-15074

اره گرد نوعی اره نجاری است با تیغه گرد که برای برش های طولی،عرضی،زاویه دار،ایجاد شیار در چوب،فلز و یا سایر مصالح و.. کاربرد دارد. این ابزار برقی یک ابزار پر کاربرد در حیطه نجاری می باشد. با تعویض تیغه اره گرد نجاری می توان مصالح دیگر را نیز برش داد.

اره فارسی بر

اره فارسی بر کشویی رونیکس مدل 5001

اره فارسی یکی دیگر از انواع اره می باشد. اگر چه اره فارسی بر از نظر ظاهری به دستگاه های پروفیل بر شباهت دارند ، اما از نظر عملکرد این دو ابزار کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. اره پروفیل بر برای انجام برش های عمودی بر روی فلز ساخته شده است و بیشتر یک ابزار صنعتی محسوب می شود. اما فارسی بر برای برش انواع چوب در زوایای مختلف ساخته شده است. بدیهی است برش های فارسی بر بسیار دقیق هستند.

اره فلکه‌ای

اره فلکه‌ای 8 اینچ محک مدل BS-205

اره فلکه‌ای (Bandsaw) یا همان اره نواری یکی از دستگاه‌های رایج و اصلی در صنایع چوب (نجاری، مبلمان و …) می باشد. این اره در اندازه، اسم و کاربردهای مختلف وجود دارد.

اره افقی بر – اره عمود بر – اره چکشی

اره افقی‌ بر 1050 وات هیوندای مدل HP1015-RS

اره عمود بر برای برش انواع چوب،نئوپان،تخته سه لایی و… با ضخامت کم به کار می رود. اره افقی بر برای کارهای قوس بری و فرم دار به کار می رود.

اره عمودبر گیربکسی محک مدل JS-750H

دامنه حرکت تیغه اره افقی بر شارژی را طول کورس می­ نامند. تیغه اره افقی بر شارژی برای انجام برش با سرعتی بین ۲۳۰۰ تا ۳۰۰۰ دور در دقیقه حرکتی تناوبی را به صورت افقی انجام می ­دهند. دامنه این حرکت معمولا بین ۲ تا ۳٫۲ سانتی­متر است. این دامنه یا طول کورس از ویژگی­ های مهم یک اره افقی بر شارژی است. هر چه طول کورس بیشتر باشد، سرعت برش  بیشتر است. طول کورس برخی از مدل­ها قابل تنظیم است که می­ توان بسته به نیاز و جنس مواد مورد برش آنرا تغییر داد.

برای خرید انواع اره افقی بر شارژی می توانید به وبسایت فروشگاه مهد ابزار مراجعه کنید. برای مشاهده ی دیگر ترفند ها و آموزش های ابزار می توانید از بخش آموزش و ترفند مجله اینترنتی مهد ابزار استفاده کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *