مجله مهد ابزار

به مجله مهد ابزار خوش آمدید

آیا شما به این فکر کرده‌اید که اگر رنده دستی نجاری اختراع نمی‌شد ، چطور می‌توانستیم به چوب شکل فرم و هویت دهیم ؟ رنده دستی نجاری در گذشته‌های دور اختراع شد. تا به امروز در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف هنوز هم علاقه‌مندان مخصوص به خود را دارد.

اگر تا به حال با این ابزار کار نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم به‌عنوان یک علاقه‌مند به چوب، برای خود رنده دستی تهیه کنید. این ابزار هویت یک نجار است با داشتن یک رنده دستی اصالت کار خود را به نمایش می‌گذارید. پیشینه‌ای که سرشار از هنر و افتخار است. اگر شما یک علاقه‌مند به کارهای چوبی هستید ابتدا باید بدانید چه مدل رنده‌ هایی در نجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از آنها رنده دو راهه زن می باشد.

رنده دو راهه زن آینهل مدل BT PL 900

حالا که به مبحث رنده نجاری علاقه‌مند هستید ، بهتر است با دیدی باز و اطلاعاتی کامل به دنبال خرید یک رنده مناسب بروید. هر کدام از رنده‌های موجود در بازار برای یک هدف خاص ساخته شده‌اند. مهم است شما بدانید بر اساس نیازتان به چه رنده‌ای احتیاج دارید. ما شما را در این نوشته با رنده‌های مورد استفاده در نجاری آشنا خواهیم کرد.

دسته بندی رنده نجاری به چه صورت است ؟

دسته بندی از نظر جنس بدنه

یکی از روش‌های دسته بندی رنده دستی نجاری به این صورت است که رنده را به دو نوع چوبی و فلزی تقسیم می‌کنند. چوبی یا فلزی بودن رنده مربوط به بدنه آن است. رنده‌های چوبی به نسبت رنده فلزی از مکانیسم ساده‌تری برخوردار است. تنظیمات کمتری را می‌توان برای رنده‌های چوبی در نظر گرفت. در واقع می‌توان گفت تنظیمات در رنده دستی چوبی فقط در حد کم و زیاد کردن عمق برداشت چوب است.در برخی موارد برای بدنه اصلی رنده از چوب استفاده می‌شود اما اتصالات و تجهیزات مربوط به تنظیمات تیغه را از فلز می‌سازند.

در این حالت امکان بیشتری برای تنظیم کردن تیغه رنده دستی وجود دارد. رنده‌های ساخته شده از چوب و فلز توسط نجارهای اسکاتلندی و انگلیسی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

رنده نجاری فلزی

کاملاً از فلز ساخته شده است و امروزه در بیشتر کارگاه‌های نجاری از این رنده استفاده می‌شود. یکی دیگر از روش‌های تقسیم بندی رنده بر اساس نوع پرداخت و صاف کردن چوب است. گاهی رنده‌ها فقط از یک تیغه و با یک هدف آن هم صاف کردن چوب ساخته می‌شود. اما در برخی موارد رنده از دو تیغه و برای پرداخت در شرایط خاص و محلی به‌خصوص مورد استفاده  قرار می‌گیرند.

اندازه و شکل و زاویه لبه تیغه‌ها هم در مدل های مختلف رنده دستی نجاری متفاوت است. رنده‌ها را می‌توان بر اساس کارایی و وظیفه آن هم تقسیم بندی کرد.

رنده دو راهه زن

رنده دو راهه زن محک مدل EP82-650

رنده دو راهه زن چون یک دستگاه نجاری می باشد پس به تبع آن برای رنده کردن مقاطع مختلف چوبی استفاده می شود. برای معرفی رنده دستی نجاری باید بگوییم که از این ابزار در مصارفی چون صاف کردن یا کم کردن ضخامت , یکدست کردن سطح های نا هموار چوب می توان به کار برد.

برای خرید انواع رنده دو راهه زن می توانید به وبسایت فروشگاه مهد ابزار مراجعه کنید. برای مشاهده ی دیگر ترفند ها و آموزش های ابزار می توانید از بخش آموزش و ترفند مجله اینترنتی مهد ابزار استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *