مجله مهد ابزار

به مجله مهد ابزار خوش آمدید

قیچی مفتول بر ابزاری برای بریدن زنجیر، قفل، پیچ و فنس‌های فلزی است. در مواقعی که باید یک قطعه فلزی ضخیم مثل زنجیر، قفل یا میل گرد‌های داخل بتن مسلح بریده شود ، این ابزار بسیار موثر است. همچنین نسبت به اره یا دیگر وسایل با کارکرد مشابه با سرعت بسیار بالاتری این کار را انجام می دهد.

قیچی مفتول بر دسته‌های بلندی دارد که کمک می‌کند نیروی بسیار زیادی را در محل تیغه وارد کند. این ابزار معمولاً دارای لولاهای ترکیبی است که به افزایش قدرت آن کمک می کند. به طوری که یک مفتول بر معمولی، نیروی وارده به دسته را نزدیک به ۱۰۰ برابر می کند. یعنی نیرویی نزدیک به ۲۰ هزار نیوتون به زبانه‌ها وارد می شود. هر چه دسته بلند‌تر باشد ، قدرت این ابزار بیش‌تر می‌شود.

قیچی مفتولبر 1050 ایران پتک مدل CA4210

طول دسته های قیچی مفتول بر

به این ترتیب مدل‌هایی از قیچی مفتول بر که بین ۳۰ تا ۳۵ سانتی متر طول دارند، برای میله‌ها و زنجیر‌های نازک با ضخامت نهایتا ۳.۵ میلی متر و سیم‌های ضخیم تا ۶ میلیمتر استفاده می شوند.  مدل‌های با طول بین ۴۵ تا ۶۰ سانتیمتر برای میله و زنجیر و کابل با ضخامت متوسط ۱۰ میلیمتر استفاده می شوند. مدل‌های با طول بیش از ۷۵ سانتی متر برای میله‌ها و زنجیر‌های ضخیم فولادی و حتی کابل‌های مسی استفاده می شوند. انواع کوچک‌تر این ابزار با طول حدودا ۲۰ سانتی متر هم وجود دارند. اگرچه قدرت کمتری دارند اما به خاطر حمل و نقل و جا به جایی راحت‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قیچی مفتول بر دقت پایینی دارد و معمولا برای کارهای تخریبی استفاده می شود. یعنی قطعه‌ای که با مفتول بر بریده شود ، به احتمال زیاد کارایی خود را از دست خواهد داد. علاوه بر تمام استفاده‌های مفیدی که این ابزار دارد ، به عنوان ابزاری برای نجات دادن جان افراد گرفتار شده در حوادث هم استفاده می شود. با این حال این ابزار مانند تیغ دو لبه است و کاربرد‌های منفی زیادی هم دارد. قدرت بالای این وسیله باعث شده تا سارقان ازآن برای بریدن زنجیر‌ها و قفل‌هایی که به منظور محافظت از منازل یا وسایل استفاده می‌شوند استفاده کنند. به این ترتیب سرقت با سرعت بیش‌تر و راحت‌تر انجام می شود.

انواع قیچی مفتول بر

مفتول بر‌‌ها تیغه‌هایی با شکل‌های مختلف دارند که هر کدام برای یک نوع فعالیت مناسب اند.

قیچی مفتولبر 900 ایران پتک مدل CA3610

برای خرید انواع قیچی مفتول بر می توانید به وبسایت فروشگاه مهد ابزار مراجعه کنید. برای مشاهده ی دیگر ترفند ها و آموزش های ابزار می توانید از بخش آموزش و ترفند مجله اینترنتی مهد ابزار استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *