مجله مهد ابزار

به مجله مهد ابزار خوش آمدید

سم پاش کوله ای جهت پاشش سموم در مزارع کشاورزی، دامی و طیور استفاده می شود. اما به لحاظ داشتن دامنه وسیع کاربرد ، در موارد مختلف دیگری نیز استفاده می شود. از این دستگاه بعضاً جهت پاشش غیر مواد غیرسمی در اماکن عمومی مثل بیمارستان ها ، ورزشگاه ها و مراکز علمی و گردشگری و اماکن صنعتی و کارخانجات استفاده می گردد.

 

سم پاش کوله ای به وسیله دو بند مثل کوله پشتی روی شانه های شخصی که سمپاشی می کند قرار می گیرند. این وسیله معمولاً در دو نوع عرضه می شود ، با فشار متناوب و بافشار دائم. پمپ سمپاش دستی یکی از پمپ های کوله ای محسوب می شود که توسط کاربر حمل می شود. توسط دسته می توان پمپ نمود تا فشار مورد نظر را در خروجی داشته باشیم. این مدل پمپ ها از فشار خروجی کمی برخودار می باشند که در هنگام سمپاشی، فقط محل های مربوط را هدف قرار می دهند.

سم پاش کوله ای دستی هیوندای مدل HP2090

در کارهایی مانند سمپاشی علف های هرز ، فشار خروجی باید کم باشد. وقتی فشار خروجی کم باشد ، از پخش شدن بیهوده و پاشیده شدن روی درختان جلوگیری شود. به این ترتیب آسیبی به سایر محصولات وارد نمی شود.

 

فشار متناوب (کتابی) :

در این نوع سمپاش که به سمپاش کتابی معروف است ، مایع سم به وسیله فشار موجود در منبع کوچکی از سمپاش خارج می شود. فشار در این نوع سمپاش متناوب است. یعنی کسی که با این سمپاش کار می کند با یک دست تلمبه می زند و با دست دیگر سمپاشی می نماید.

فشار دائم (استوانه ای) :

فشار سمپاش به وسیله یک پمپ پیستونی ساده دستی که در قسمت داخلی بالای مخزن قرار دارد تأمین می شود. شخصی که سمپاشی می کند پس از اینکه مخزن را در حدود نصف تا دو سوم از مایع سم پر کرد ، تلمبه می زند. هوا تحت فشاری در حدود ۵ تا ۶ اتمسفر در داخل مخزن (در بالای مایع) حبس می گردد. سپس شیر خروجی مایع سم را باز می نماید و شروع به سمپاشی می کند.

سمپاش کوله‌ای 20 لیتر سیلور مدل GT-PS-20L

برای خرید انواع سم پاش کوله ای می توانید به وبسایت فروشگاه مهد ابزار مراجعه کنید. برای مشاهده ی دیگر ترفند ها و آموزش های ابزار می توانید از بخش آموزش و ترفند مجله اینترنتی مهد ابزار استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *