مجله مهد ابزار

به مجله مهد ابزار خوش آمدید

چکش تخریب – Demolation Hammer یک ابزار برقی سنگین و بسیار قدرتمند می باشد. از این ابزار در کارهای ساختمانی برای عملیات تخریب انواع بتن،بلوک،سطوح غیر فلزی،دیوارها و سازه ها،کاشی و… استفاده می شود. همچنین برای تخریب آسفالت،نصب پنجره و سنگ های سخت کاربرد دارد.

کاربرد چکش تخریب

15 کیلویی محک مدل DEH-1800F

این ابزار صرفاً عمل تخریب را انجام می دهند و این عمل به وسیله ضربات چکشی انجام می شود. به همین دلیل تعداد ضربه در دقیقه یکی از پارامترهای مهم در این ابزار می باشد.

مدل 6.8 کیلویی DCA مدل AZG6S

تفاوت اصلی این ابزار با بتن کن نیز این است که بتن کن هم عمل تخریب انجام می دهد ، هم هم سوراخکاری و حفاری. اما چکش تخریب فقط عمل تخریب را انجام می دهد. این ابزار بر اساس وزن دسته بندی می شود. هر چه سنگین تر باشد ، قابلیت استفاده برای کارهای سنگین تر و صنعتی تری دارد. این ابزار فقط حالت چکشی دارد و سرعت ضربات وارده قابل تنظیم می باشد.

مراحل ایمنی استفاده از چکش تخریب :

مرحله اول : ایمنی

استفاده از چکش تخریب ذاتاً عملی بسیار خطرناک است.از آنجاییی که این ابزار ، یک ابزار بسیار قدرتند و سنگین است ، استفاده از آن کمی سخت می باشد. زمانی که میخواهید از این ابزار استفاده نمایید ، حتماً توجه داشته باشید که فردی در نزدیکی شما نباشد.

شخصی که از این ابزار استفاده می نماید باید از کلاه سخت ، عینک محافظ و ماسک گرد و غبار استفاده نماید. علاوه بر این ها ، باید از از چکمه های مخصوص کار سنگین و دستکش نیز استفاده نماید. قدرت این مدل چکش به راحتی می تواند باعث ایجاد عدم تسلط در فرد شود. برای جلوگیری از این اتفاق ، دستکش می تواند کمک بسیار خوبی باشد. با وجود دستکش اگر باز هم فرد تسلط خود را تا حدودی از دست بدهد ، چکمه های آن می تواند کمک بسزایی در حفظ سلامتی او کند.

مرحله دوم : فشار محکم و پایدار

استفاده از چکش تخریب نیاز به یک فشار سنگین و محکم دارد. اگر شخص فشار محکم و پایداری را به دسته ی ابزار وارد نماید ، عمل تخریب به خوبی انجام می گیرد. اما اگر این فشار دارای عدم ثبات باشد و فشار محکمی بر روی دسته چکش تخریب صورت نگیرد ، ممکن است که سر ابزار دچار لغزش شود. این امر باعث ایجاد مشکلات جدی خواهد شد.

مرحله سوم : جهت قرار گیری شخص در برابر چکش تخریب

شخصی که عمل تخریب را انجام می دهد ، نباید دقیقاً به صورت مستقیم این کار را انجام دهد. بدین معنی که نقطه ای که قرار است تخریب شود باید با کمی زاویه مورد تخریب قرار گیرد. همچنین شخص باید به نسبت محیط تخریب ، کمی زاویه داشته باشد.

مدل 6 گوش 21.5 کیلویی آروا مدل 5261

برای خرید انواع چکش تخریب می توانید به وبسایت فروشگاه مهد ابزار مراجعه کنید. برای مشاهده ی دیگر ترفند ها و آموزش های ابزار می توانید از بخش آموزش و ترفند مجله اینترنتی مهد ابزار استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *