مجله مهد ابزار

به مجله مهد ابزار خوش آمدید

نحوه ی مدیریت و پیشگیری از کمردرد برای کارکنان صنعتی. همانند بخش اول در بخش دوم این مقاله نیز می خواهیم راهکار های کاربردی و در عین حال ساده آموزش دهیم. این راهکار ها شامل اقدامات پیشگیرانه و همچنین راه حل های مناسب برای مدیریت و درمان کمردرد مزمن می باشند.

بر اساس یک مطالعه و گفته ی دکتر Carlos G. Aguirre ، حدود 62 درصد از کارکنان صنعتی از کمردرد رنج می برند. هرچند این نرخ بالا تعجب آور نیست. چرا که کارکنان صنعتی بسیاری کارهایی مثل وزنه برداری ، خم شدن ، چمباتمه زدن و هل دادن و همچنین کشیدن بارهای سنگین را انجام دهند. تکرار این حرکات به ویژه در روز ، باعث فشار بر کمر و منجر به کمردرد می شود. کمردرد ممکن است در بین کارکنان صنعتی شایع باشد و به راحتی قابل درمان است. اما بدون مدیریت مناسب ، می تواند مزمن شود. کمردرد مزمن نه تنها می تواند کیفیت زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد ، بلکه می تواند بر کار او نیز تأثیر بگذارد.

یکی از مؤثر ترین راهکارهای تسکین و پیشگیری از کمردرد ، تمرینات ورزشی و کششی کمر و پشت بدن می باشند. تمرینات کمر و پشت بدن ، کمر را تقویت می کند. این تمرینات می توانند به شما در مقابله با کمردرد نیز کمک کند. با این حال ، همه تمرینات ورزشی و کششی برای کمر مفید نیستند. برخی از آنها حتی می توانند منجر به تشدید درد شوند. در این بخش مقاله برخی از نکات مفید ورزشی که توسط Charline Favela متخصص مغز و اعصاب و بنیانگذار شرکت Gold Bee گفته شده ، برای تقویت کمر و کاهش احتمال آسیب دیدگی ذکر شده است.

1. کرانچ 

به پشت دراز بکشید و زانوها را خم کنید. پاهای شما باید محکم روی زمین قرار گرفته باشد. شما می توانید دستان خود را پشت سر خود قرار دهید یا آنها را از روی سینه خود عبور دهید. اکنون ، نفس عمیق بکشید ، ماهیچه های شکم خود را سفت کرده و هنگام بیرون دادن آهسته ، بالاتنه خود را به آرامی بلند کنید. این کار را حداقل 10 تا 15 بار در روز انجام دهید.

2. زانو به سمت سینه

با استفاده از همان موقعیت کرانچ ، پای چپ خود را با دو دست بگیرید و آن را به آرامی به سمت قفسه سینه خود بکشید. حدود 60 ثانیه در این حالت بمانید و سپس به آرامی رها کنید. همین کار را برای پای راست انجام دهید. شما می توانید این تمرین را سه تا پنج بار در هر پا در روز انجام دهید. این تمرینات نه تنها باعث کشش و تقویت عضلات پشت می شوند بلکه ستون فقرات را نیز باز کرده و فشار و درد را تسکین می دهند.

علاوه بر تمرینات ورزشی فوق الذکر ، از راه حل ها و درمان های طبیعی خانگی نیز می توانید برای تسکین و پیشگیری از کمردرد استفاده کنید. درمان های خانگی طبیعی می توانند به شما در مقابله با کمردرد کمک کنند :

1. به مقدار کافی و درست استراحت کنید

استراحت به درد زمان می دهد تا التیام یابد. اما استراحت در رختخواب را فقط به دو روز محدود کنید. حرکت کردن و انجام تمرینات ساده پشت هنوز هم بهترین راه برای جلوگیری از سفتی عضلات پشت و کمک به کاهش درد است.

2. کمپرس سرد

کمپرس سرد را حدود 20 دقیقه روی کمر یا ناحیه ای که احساس درد می کنید قرار دهید. این کار نه تنها به تسکین درد کمک می کند ، بلکه التهاب را نیز کاهش می دهد. البته کمپرس سرد بهتر است در 24 تا 48 ساعت اول پس از شروع کمردرد استفاده شود.

3. کمپرس گرم

برای کمردردهایی که بیش از 48 ساعت طول کشیده است ، می توانید از کمپرس گرم به مدت 20 دقیقه استفاده کنید. این باعث تسکین درد ، شل شدن عضلات پشت و باز شدن رگ های خونی می شود. این به این دلیل است که افزایش جریان خون باعث از بین رفتن درد و مواد شیمیایی ایجاد کننده التهاب می شود.

در بخش اول این مقاله نیز راهکارهایی را برای پیشگیری از کمردرد ناشی از بلندکردن اجسام سنگین بیان کردیم. برای مشاهده ی بخش اول روی لینک زیر کلیک کنید :

نحوه ی مدیریت و پیشگیری از کمردرد برای کارکنان صنعتی – بخش اول

برای مشاهده ی دیگر ترفند ها و آموزش های ابزار می توانید از بخش آموزش و ترفند مجله اینترنتی مهد ابزار استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *